Stránky Stadionu Nový Bor OB + MTBO

Vítejte :-)
OŽ Ústí nad Labem

Závody v Ostrově kousíček od hranic s Německem byly o prvním dubnovém víkendu takové aprílové.Nejprve začalo pršet, pak sněžit, ale nakonec se to ještě před mým startem (104) uklidnilo. Podle mě byla trať velmi hezky postavená, ale ten kopec po občerstvovačce by se klidně mohl vypustit.Ale kde by se potom nabralo takové převýšení… Nikdo nedostal lísteček s časem, aby se závodníci mohli porovnat, a tak jsme bez výsledků odjeli. I přesto měli všichni dobrou náladu a závody jsme si pěkně užili - až na tu zimu... Vyhlášení bude na závodech v Turnově.

Needy

Máťa nakreslil OB komiks o našem šnekovi, tak tady je ke skouknutí.
Kdo chete také něco přidat, tak mi to můžete poslat na mail.
OŽ Mladá Boleslav

V sobotu 29. března jsme se sešli v bývalém vojenském prostoru Luštěnice - Zelená nedaleko Mladé Boleslavi na 1.závodě žebříčku JO. Vojenské prostory bývají většinou rovinaté  a stejně byl i tento. Bylo zde hodně jam, vývratů a místama dost klacků pod nohama..Oproti loňskému žebříčku B Čechy se šlo na start do míst, kde se loni ukrývaly poslední kontroly a na mapě už byly směrníky. Tzv. neoficiální přebor STB v kategorii H21K dopadl pro mě celkem dobře, protože jsem skončil celkově na 8. místě a nebýt zbytečné chyby, mohl bych na tom být mnohem lépe ( ale to ostatní asi taky...) .O pár sekund za mnou se na 9. pozici umístil Honza, dalším byl Petr, který se s 13. místem dostal před Lukáše, který vybojoval pěkné 20. místo.Dan skončil 38.

Na nejvyšší stupínek vystoupili Máťa (H10) s Ivou (D40) a velkou pochvalu si zaslouží i Kuba, kterému se v lese neschovala ani jedna kontrola.

Needy

Výsledky najdete v sekci závody a pár fotek v galerii.

ČLÁNEK O naší VELIKONOČNÍ AKCI očima litvínovského Honzy Kučerky najdete zde.
VELIKONOČNÍ SOUSTŘEDKO

VELIKONOČNÍ SOUSTŘEDĚNÍ v ČESKÉM RÁJI

21.-24.3.2008 Srbsko

PÁTEK: Odpoledne kolem 16. hodiny jsme se sešli na Rumburákách a vyjeli jsme směr rekreační zařízení JUNIORPLUS v Srbsku.Na místo dorazily celkem 4 auta, ze kterých nám na soustředění přijelo 9 orienťáků.Obydlili jsme 2 chatky, BROUČKA ( Já, Máťa, Kuba, Lukáš, Péťa – Strašidlo a Rony ) a MARTINU ( Iva, Petr, Romča a Honza ). Hned jsme se převlíkli do běžeckého a měli rychlý závod v ražení v areálu tábora, který vyhrál samozřejmě Honza. Večeře byla výborná a i Ronymu jsme něco přinesli. Byl Velký pátek, kdy se otevírají skály a tak jsme večer měli vyhrazený kus lesa, ve kterém byly indicie k nalezení pokladu.Místa indicií jsme pak zakreslili do mapy. Nakonec poklad našel Lukáš, který se o něj při super karetní hře bangu s námi rozdělil.

SOBOTA: Hned po probuzení na nás čekala výborná snídaně, po které se sice špatně běželo, ale to nám nezkazilo chuť. Nejprve byla housenka, kus mapy ve tvaru kouřového mráčku na kterém byly kontroly.Šlo o udržení směru v daném úseku mapy ,což se mi chvílema moc nedařilo.Trať zase v nejlepším čase odběhl Honza. Po obědě následovalo několik kol bangu a pak se šlo na falešnýho motýlka, což byla trať s částmi podobnými motýlu, kdy se vrací na uzlovou kontrolu.Na skoro každé kontrole bylo hned několik možností a my jsme měli napsat správnou  barvu fáborku, což jsme poznali podle popisů. Skoro celou trať jsem běžel s Lukášem, kterého jsem doběhl a konečně jsem vyhrál. Po závodě nikdo nemluvil a není se čemu divit, když to bylo dostík do kopce a já to měl za 1 hodinu a 54 minut. Večeře byla zase výborná. Večer proběhl noční paměťák, kde na každé kontrole byl lísteček s kouskem koledy, kterou jsme se měli naučit a po dovršení limitu zapsat na papírek. Iva nás sice trochu vystrašila historkou o odpoledním setkání s partou divočáků, ale nakonec odstartovali kromě Romči všichni.Večer jsme už byli opravdu unaveni a tak jsme usnuli co by dup - i Rony.

NEDĚLE Po snídani jsme šli na scorelauf, kde na prvního na kontrole čekalo čokoládové vajíčko, na ostatní jen lepíky. Zase to vyhrál zkušený Honza, který nasbíral nejvíce bodíků v limitu. Když jsme doběhli, šli jsme sebrat kontroly a zpět jeli autem, abychom stihli vynikající oběd. Na odpoledne byl naplánován lehčí azimuťák formou švýcarské hry ve dvojicích. šel s Lukášem, RomčaHonzou, PetrPetrou a Ronym a Iva šla s Máťou a Kubou.Na kontrolách byly otázky, které se týkaly Velikonoc a okolí Srbska. Z odpovědí nám vyšla tajenka. Tento závod jsem vyhrál já s Lukášem. Potom jsme se všichni umyli a šli hrát bang, což nás opravdu bavilo.Pak následovalo vyhlášení vítězů, které proběhlo v klubovně.Odměnou za jednotlivé treninky byly velikonoční sladkosti.Celkově vyhrál Honza a zaslouženě mu patřilo  tričko, druhý jsem byl já a třetí Lukáš.My jsme dostali medaile, stejně jako Kuba s Máťou. Pak se šlo na večeři a ti, co tu nezůstali na pomlázku, začali odjíždět. Když jsme se se všema rozloučili, dali jsme ještě turnaj ve stolním fotbale a šipkách, což nejvíc bavilo Kubu.V chatkách jsme si pak upletli pomlázky na zítřejší koledu. Proutky byly pravděpodobně ze smuteční vrby, protože se občas lámaly, ale zvládli jsme to.

PONDĚLÍ: Hned ráno jsme začali šlehat Ivu, pak jsme přešli na snídani, kde jsme vymrskali kuchařky a všechny Němky, které z toho byly celkem vedle, protože u nich tato tradice neexistuje.Byly tu s námi na soustředění totiž asi 2 německé MTBO oddíly. Po snídani jsme vyrazili na koledu do naší vesničky, Srbska. Když jsme si nadílku odnesli do chatky, nasedli jsme do auta a vyjeli jsme do Zakopané a na Bražež, kde jsme se naposledy proběhli. Byl to pomlázkový kros, který spočíval v tom, že každý z nás měl pomlázku a na trati byly mašličky, které jsme  museli cestou navázat na pomlázku.Vyhrál jsem já, druhý byl Máťa a třetí Kuba.Po obědě nám Iva přečetla něco o startech při závodě a Kubu jsme trochu teoreticky připravili na jeho první OB závod. Chvíli nato se zde objevili Kubovi rodiče, kteří si ho odvezli domů. Já šel ještě sebrat ten paměťák s koledou a za chvíli jsme taky odjeli.Unavené svaly jsme pak ještě protáhli v jičínském bazénu.Zkrátka povedená akce.

Needy

Za příjemný pobyt děkujeme nejen manželům Toufarovým , ale i celému milému personálu - výborným kuchařkám a fajn barmanovi !

Fotoreportáž najdete v galerii...

První jarní závodění

PRVNÍ JARNÍ ZÁVODY přilákaly jak do skal kolem Kosti, tak na hradecké roviny poměrně dost nadšenců.

Za slunečného sobotního počasí hledali zástupci našeho oddílu lampiony na nezáludných tratích ve skalách pod hradem Kost a běh jim trochu ztěžovaly polomy.Nejvíce se v lese líbilo Daně a tak si tam "chvilku"pobyla ( necelé 3 hoďky ). Když už jede takovou dálku ..

V neděli jsme postavili pouze štafetu MIXU ( Petr, Ivana, Vojta ) a za nevlídného počasí prověřili hlavně naši fyzičku ( pořád je co zlepšovat ) .

Výsledky najdete v sekci ZÁVODY a pár fotek v GALERII.

Týden ve Svaté zemi

CESTOVÁNÍ  PO  SVATÉ  ZEMI očima VOJTY

NEDĚLI večer se všech 34 dobrodruhů z Moravy a Čech sešlo na letišti Praha-Ruzyně.Odlétali jsme až kolem 1. hodiny v noci a v Izraeli jsme byli v PONDĚLÍ brzy ráno .Po příletu jsme nastoupili do autobusu a jeli jsme do kibucu EIN GEV na břehu Galilejského jezera, který byl prý založen Čechy a je jedním z prvních v zemi.Když jsme se ubytovali a prohlédli si krásnou přírodu v okolí našeho ubytování, jeli jsme se podívat na Golanské výšiny, kde jsme prolezli vojenské bunkry v místech, kde se nedávno ještě bojovalo.Cestou jsme míjeli výstražné cedule s nápisem ZAMINOVANÉ ÚZEMÍ...Za nádherným výhledem do okolí, jsme ale museli sjet o něco níž, protože nahoře začalo dost pršet a bylo vidět jen na dva kroky.Kousek od nás zrovna mezi kaktusy mířil divočák .Pak následovala výborná večeře typem švédských stolů, pro nás trochu chudší neb jsme ji zaspali díky neposunutému času na našich hodinkách L.

V ÚTERÝ jsme se po snídani jeli podívat k posvátné řece Jordán, kde jsme zhlédli KŘEST BABTISTŮ, což byl opravdu nezapomenutelný zážitek.Jako suvenýr jsme si odtud odvezli POSVÁTNOU VODU a háčkovanou JARMULKU pro Petra. Cesta kolem Galilejského jezera vedla ke svatému židovskému  městu Tiberias, ležícímu 200 m pod hladinou moře.Odpolední mapový trenink byl přípravou na následující otevřené Mistrovství Izraele a absolvovali jsme ho v nádherném piniovém lese plném kamenů, kaktusů a rozkvetlých paloučků.Volně se tu pásly krávy a holky cestou potkaly i želvu! Iva dokonce objevila starý židovský hřbitov.Cestou zpět byla ještě krátká zastávka na poutním místě ,zvaném Tabgha, kde Ježíš nasytil 5000 lidí 5 chleby a 2 rybami.Po tréninku už byli všichni unavení, nikomu se nechtělo nikam pochodovat, a tak jsme si  vzali věci na plavání a jeli jsme na syrsko-jordánsko- izraelské hranice, kde na nás čekala krokodýlí farma a termální lázně.Krokodýli vypadali trochu bez života, a proto jsme se šli hned vykoupat.Voda byla velice teplá, a tak se skoro nikomu od tamtud nechtělo.Jak před vstupem, tak i v termálkách byli dva ozbrojení vojáci a hlídali to tam- zvláštní pocit…, ale časem jsme si už zvykli.Po večeři se šlo do hospody, kde „mlaďoši“ hráli kulečník a „starouši“ ochutnávali místní pivo. Prý dobré….

Ve STŘEDU jsme se sbalili a odjeli z našeho kibucu  do městečka Nazaret, kde jsme navštívili baziliku Zvěstování -zde Marii zvěstoval archanděl Gabriel narození syna Ježíše a kostel sv.Josefa - postaven nad místem domu Svaté rodiny s Josefovou tesařskou dílnou.Tady jsme  ochutnali pravý KEBAB i s humusem a pak podél řeky Jordán vyrazili k Mrtvému moři .Všichni plavali tak nějak divně - s nohama nahoře a někdo si ve vodě dokonce i četl !Tady se nacházelo kromě velmi slané vody s vlnami i tzv. léčivé bahno, kterým se hned všichni patlali, aby byli snad hezčí nebo co a taky solné kameny a útesy, kde se některým podařilo i zranit.Máťovi se "živá" voda dostala do oka i pusy a zrovna 2x nadšený nebyl..Tím nejhezčím překvapením ale byl velmi teplý bazén s vodou z Mrtvého moře , kde jsme se pěkně ohřáli.Tam každý hned poznal, kolik má po těle šrámů z předchozího treninku - sůl se dostala opravdu všude…A všude kolem nádherné kopce s jeskyněma a palmové háje. Poté jsme se jeli ubytovat do hotelu SHALOM, který leží v Jeruzalému.Cestou jsme v oázách potkávali velbloudy a v polopušti kolem silnice chudá beduínská obydlí .Po ubytování jsme navštívili Betlém, kde se Ježíš narodil.Město leží za vysokou zdí a ostnatými dráty na palestinském území a musí se projít několika bezpečnostními kontrolami - nic příjemného.Asi 3 km dlouhá cesta do historické části k bazilice Narození, kde se narodil Ježíšek ,vedla centrem města.Pořádek tu zrovna nijak moc neřeší….Houf tmavých taxikářů s palestinskými šátky nám sice neúnavně nabízel své služby, ale naši důvěru zrovna nevzbuzovali, tak jsme se museli spolehnout sami na sebe.Před obchodem jsme míjeli zaparkovaného oslíka - malý klučina jel nakoupit něco k večeři a zaslechli jsme i pár výstřelů - to táta zrovna učil svého syna dobře mířit…Po historické prohlídce jsme omrkli suvenýry, hlavně vyřezávané betlémy a Máťa si koupil betlémskou píšťalku.Zahříváme se smaženým falafelem z cizrny a všem nám moc chutná. Nazpátek jsme si radši objednali „zánovní“ minibus pro 15 lidí a jelo nás v tom 34 - taky fajn zážitek!Cestou zpět nás čekaly ještě důkladnější bezpečnostní kontroly, pak šupem do autobusu a rychle pryč - řidič jako Izraelec vůbec nebyl ve své kůži, jeho cesta do Betléma by mohla znamenat i ohrožení na životě..Výbornou večeři v hotelu jsme absolvovali společně s partou černých Nigerijců i žlutých Japonců - trochu Babylon v Jerusalemu J.

Celý slunečný ČTVRTEK byl věnován prohlídce Jeruzaléma. Do centra města jsme jeli MHD, tam na nás už čekal jeden z orienťáků a šli jsme společně na hradby ,odkud byl nádherný výhled na Olivovou horu s nejstarším a největším židovským hřbitovem na světě a na Staré město, rozdělené na 4 části: židovskou, muslimskou, křesťanskou a arménskou .Je to labyrint uliček s obchůdky a svatými místy židovského, islámského a křesťanského náboženství.Po hradbách jsme došli k Chrámové hoře a po bezpečnostní kontrole samozřejmě navštívili  Zeď nářků, kam si všichni vložili svá přání napsaná na papírku.Muži i ženy měli svůj zvlášť vyhrazený prostor - ženy menší.Pak jsme se šli podívat na archeologické vykopávky a hlavně jak vypadala opevnění a vnitřní město. Když jsme skončili s prohlížením počítačového zobrazení zdi, šli jsme se podívat, jak vypadá ve skutečnosti v podzemí. Ke chrámu Božího hrobu jsme se dostali po Via dolorosa se 14 zastaveními.Zde Ježíš zemřel, byl pohřben a vstal z mrtvých.Protože jsme už nestíhali poslední prohídku, tak jsme měli rozchod.Cestou zpět do hotelu jsme okoukli i život v nové části města, objevili jeden z nejstarších větrných mlýnů a známý sedmiramenný svícen MENORAH.

V PÁTEK jsme se sbalili a vyjeli jsme směr závody otevřeného mistrovství Izraele. 1. etapa proběhla v ZEKARII , kde byl celkem obtížný terén ( zvlněný piniový les s mnoha kameny a kamennými zídkami ) a orientace byla dost těžká .Po doběhu na nás čekalo občerstvení připravené místními oddíly OB, což je v Izraeli dobrým zvykemJ.. Potom jsme jeli nakoupit a na koupačku k Mrtvému moři na stejné místo jako minule ( asi  400m pod hladinou oceánu ).Voda se zdála studenější, takže jsme se nakonec všichni sešli v termální lázni.Večer jsme se ubytovali v dalším z kibuců a uvařili večeři z vlastních zásob.Pak jsme se sešli v jídelně, abychom se dozvěděli, co zítra a když se chtělo jít do hospody, zjistilo se, že žádná v okolí není.Takže se vzaly zásoby a v jídelně jsme se rozdělili na dvě skupiny : dospělí, kteří popíjeli pivo a povídali si a děti, které hrály UNO.Izraelští kamarádi samozřejmě nesměli chybět.Fajn večer.

SOBOTU, kdy Židé drží šabat a nepracují, jsme měli opět závod -  2. etapu mistrovství Izraele v TEL AZECE, poblíž místa, kde se David utkal s Goliášem. Na shromaždišti, v místě, kde se usadili Češi, se objevila želva, která v mžiku připoutala několik českých fotoaparátů.Závod byl celkem těžký, běželo se jak v lese, tak i po otevřených planinách, na kterých bylo jen pár stromů a mnoho trnitých keřů, hrázek a kupek nebo jamek.Potkali jsme i stádo ovcí. Mapa je z dílny českých mapařů a je to znát.Naše výprava z Moravy a Čech reprezentovala velmi dobře, vlajka naší země byla na stupních vidět opravdu často.Ani náš oddíl jsme nezahanbili a dovezli jak zlato - Ivana ,tak stříbro - Vojta i bronz - Petr.Máťa skončil na pěkném šestém místě.Vyhlášení bylo opravdovým zážitkem.Proběhlo při společném zpěvu a hraní živé hudby  izraelskými hudebníky, kteří hráli na harmoniku a na kytaru.Ceny byly v podobě nádherných medailí a věcí od firmy Salamon (batoh, tričko, čepice).Krásný, slunečný a teplý den si užily i izraelské rodiny, které vyrazily do přírody na piknik.Po skončení vyhlášení jsme nastoupili do autobusu a jeli do kibucu, kde jsme se osprchovali a sbalili si věci.Pak společná fotka a odjezd směr Tel Aviv.Tady jsme se šli podívat do historické noční Jaffy a dali si i večeři.Ještě jsme nakoupili pár dárečků pro naše blízké, nějakou tu kosmetiku s minerálama či bahno, koření, řetízky s židovskou hvězdou... , něco málo  šekelů zbylo ještě na památku...Bylo tam strašně nádherné moře ( Středozemní ),  kupy mušlí a mazec vlny… O půlnoci jsme se sešli  a jeli jsme na letiště, kde jsme měli ještě asi 7 hodin do odletu letadla, tak většina lidí pospávala. Ale zas na druhou stranu kontroly na letišti jsou tak pečlivé, že jimi strávíte 2 hodiny jako nic. Například z naší skupiny si vybrali 3 lidi, co umí anglicky dávali jim otázky typu : kolik nás je, jestli jsme brali nějaké stopaře a podobně.A většině kontrolovali osobně i zavazadla.Důkladně prozkoumali i upomínkový přívěšek, co dostal každý závodník po doběhu.JISTOTA JE JISTOTA.Let byl skvělý, letadlo nemělo žádnou vůli proti pilotovi.

Byl to opravdu krásný a velmi zajímavý týden (17.-24.2.2008).

Našli jsme zase pár spřízněných duší, nových kamarádů a kamarádek (R&R), trochu poznali život a orienťák v této krásné zemi a zažili spoustu fajn chvil.

Všechno se vyprávět nedá, TO SE MUSÍ PROSTĚ ZAŽÍT.

SHALOM   Needy

Fotky jsou v galerii.

IZRAEL

CESTA DO IZRAELE

LUDVÍCI se v neděli vrátili z týdenního putování po "Svaté zemi" a kromě spousty  krásných zážitků dovezli i ucelenou sbírku medailí z OTEVŘENÉHO MISTROVSTVÍ IZRAELE v OB:

Ivana D40 zlato

Vojta H15 stříbro

Petr H50 bronz

Časem přibudou nějaké mapky ,fotky a podělíme se s Vámi o pár zážitků...

Letošní vrchol sezony pro MTBO bajkery je už minulostí, ale pro naše barvy znamenal spoustu výborných výkonů a taky radosti :-) Český tým si domů veze celkem 9 mistrovských medailí - 2 zlaté, 3 stříbrné a 4 bronzové, z toho 3 medaile zásluhou dospělých a 6 díky juniorům.
VOJTA si i na svém v pořadí už třetím JMS vyjel medaili, tentokrát stříbro z middlu, bronz z longu a přidal i štafetovou bramboru. Po celé mistrovství podával díky poctivému celoročnímu treninku i v náročném maturitním roce velmi stabilní výkony a nebýt nepozornosti při sprintu, mohl přidat ještě stříbro navíc... I když si svůj sen ještě nesplnil, bylo to jen o fous a může mít jakousi motivaci pro roky příští ;-) Velká gratulace a poděkování TJ Stadion Nový Bor za podporu mladých MTBO bajkerů!
Kolem dokola...

TAK SE VOJTA KONEČNĚ DOČKAL  !!! Azuro , teploučko a zpestření " točení" kilometrů bezva nedělní cyklovyjížďkou....Ani moc nevadila ta píchlá duše ,spadlý řetěz a nefungující hospoda...TAKY SE TAK TĚŠÍTE NA JARO?

Pár foteček najdete v galerii.

Name
Comment
Or visit this link or this one